Philips-logo

Utmaning

  • Ta position som den självklara experten inom Ljud- och Bildkategorin på PriceRunner.
  • Öka konverteringen, d.v.s. andelen klick ut till återförsäljare.
  • Öka preferens och köpintention samt få varumärket att uppfattas modernt och i teknisk framkant.

Lösning

Att ta steget från störande bannerannonsering till redaktionellt sponsrat innehåll, som är anpassat efter var besökarna befinner sig i köpresan. Cirka 50 procent av innehållet har som främsta syfte att bygga varumärket, resterande syftar till att driva konvertering, d.v.s. klick ut till återförsäljare via länkar.

Genomsnittlig besökstid

%

Ökad konvertering

%

Ökad preferens för varumärket

Resultat

Den prisbelönta kampanjen (silver i kategorin ”Bästa effekt” i Guldbladet) har överträffat kundens alla målsättningar med råge. Statistiken visar att den kontinuerliga närvaron har gett en tydlig effekt på såväl besökarnas köpbeteende som preferenser.

Ta position som expert

115 000 unika besökare samt sex gånger längre besökstid än genomsnittet på PriceRunner under den första kampanjperioden.

Öka andelen klick ut

Philips TV:s andel räknat på klick ut frånTV-kategorin till återförsäljare hade en ökning på 25 procent jämfört med samma period året innan.

Öka köpintentionen

Philips TV hade 24,7 procent ökad köpintention och 18,8 procent högre varumärkespreferens bland besökarna efter kampanjen.