7 orsaker – därför är influencers nästa stora grej inom Native Advertisting

Native börjar bli ett bekant begrepp, nu är det dags att hitta nya kanaler för fenomenet.

En ny värld av möjligheter har öppnats när det kommer till marknadsföring, där influencer marketing och native advertising går hand i hand mot framtiden. Vi har listat 7 orsaker till varför influencers är nästa stora grej inom Native Advertisting.

1. Word of mouth
Det är få saker som kan påverka dig mer än när någon du känner förtroende för rekommenderar något för dig. Detta är en av de starkaste anledningarna till att jobba med influencers.

2. Ökning av AdBlocks
Idag peppras du med budskap från alla håll. Högre krav ställs på innehåll och Adblocks ökar bland användarna för att slippa banners och pop-up fönster.

3. Ge ditt varumärke ett ansikte
Genom att associeras med en person som är inflytelserik hos din målgrupp skapas positiva känslor för ditt varumärke.

Läs mer: Så väljer du rätt influencer till ditt varumärke

4. Social Native
När du sprider ditt innehåll på ett naturligt sätt i influencerns kanaler associeras ditt varumärke med en person som är inflytelserik hos din målgrupp. På så sätt skapas positiva känslor för ditt varumärke.

5. Sprid ditt content  i nya kanaler
Få proffshjälp till nya kanaler som exempelvis Snapchat, Instagram eller Youtube. Influencers ett bra steg för att nå din målgrupp i sociala medier.

6. Öka din  SEO
Genom spridning i flera sociala kanaler kan du förbättra din SEO avsevärt . Desto oftare ditt företag nämns i sociala medier desto mer relevant blir du för Google och du hamnar därför högre upp i sökfältet.

7. Content is king, context is everything 
Det är inte bara HUR du säger det som gör skillnad, det är VART du säger det och VEM du associeras med som betyder något i slutändan. Det är såklart viktigt att sprida din story, men styrkan med att sammankopplas med influencers är bredare än så eftersom de vet vad deras målgrupp vill ha.

Intresserad?

button