Influencers är kostnadseffektiv marknadsföring

Att använda influencers i sin marknadsföring är inte bara kostnadseffektivt utan ger också fantastiska resultat. Undersökningar visar på att en rekommendation från en influencer ger 5,2 gånger större köplust än en bannerkampanj. Det skapas mängder av digitalt innehåll... läs mer

4 Snapchat succéer

Snapchat växer så det knakar. Inte nog med att appen nu används av majoriteten av svenska ungdomar och att allt fler äldre ansluter sig så väntas företaget dessutom göra en jättevinst under 2016. Men plattformen har varit en svår nöt att knäcka för många varumärken.... läs mer

Så blev bloggen ett jobb för Michaela Forni

Med ett gediget intresse för det skrivna ordet var Michaela Forni en av de första bloggprofilerna på marknaden, nu mera livnär hon sig som influencer. När Michaela startade sin blogg 2004 var det ett nytt sätt att kommunicera på, och folk var snabba med att interagera... läs mer

Så väljer du rätt influencer till ditt varumärke

Framtidens marknadsföring bygger på trovärdighet, stark genomslagskraft och tydlig annonsmärkning. Det vinnande konceptet stavas influencer marketing. För tio år sedan bloggade influencern för att det var en kul grej vid sidan av heltidsjobbet. I dag lever många... läs mer

Därför bör du som företag samarbeta med influencers

Youtubers, bloggare och poddare är de nya stjärnorna bland millennials. Det är i deras kanaler du måste synas för att nå just denna målgrupp. Därför blir också Native advertising i form av samarbeten med influencers alltmer populärt.


läs mer